Welkom

Welkom

Muziek Player


Alle blogs

dinsdag 2 november 2010

Gedichten over God

Hier staan wat gedichten over God die ik eerder geschreven heb:




Mijn adem stokt
Mijn handen bedekken mijn ogen
die zich dichtknijpen
voor de glorie van God

Ik wil dansen en juichen
maar mijn benen houden zich kalm
mijn benen en stem voelen zwaar
door de glorie van God

Mijn handen willen zich opheffen
en uitstrekken naar God
ze kunnen niks
door de glorie van God

Ik kan slechts liggen en zuchten
ik kan niet bidden of danken
alleen maar zijn
in de glorie van God
_______________________________

Ik kan niks zeggen of denken
Ik zie niks
Ik ervaar niks, maar ervaar alles
Ik ervaar Hem, alleen Hem

Ik heb geen dankgebed, geen loflied
Ik hoor niks en voel niks
Ik ervaar niks, maar ervaar alles
Ik ervaar Hem, alleen Hem

Ik heb geen dans, geen beweging
Ik wil zoveel en kan niks
Ik ervaar niks, maar ervaar alles
Ik ervaar Hem, alleen Hem
_________________________________

Het voelt zo leeg
om niks te kunnen
niks te hebben
en tóch ben ik nu meer vervuld dan

Het voelt zo leeg
ik heb zelf geen woorden
kan amper het alfabet opzeggen
en tóch heb ik meer woorden dan ooit

Het voelt zo naar
om God geen lied toe te kunnen zingen
en Hem geen dans te kunnen geven
en tóch geef ik Hem de grootste eer

Het voelt zo leeg
ik zie niks, geen beeld en geen God
het lukt me zelfs niet te bidden
en tóch stroomt het gebed naar Hem toe
____________________________________

genieten




alleen bij Hem zijn




is genieten
______________________

Ik zit op schoot
Hij heeft Zijn arm om me heen
en ik voel Zijn warme adem
uitblazen door mijn haar
mijn hoofd hangt tegen Zijn borst
en ik hoor Zijn hartslag
Zijn wang ligt op mijn hoofd
Zijn haar kriebelt

afgeschermd van alles
beschermd van alle kwaad
in de armen van de Gezalfde
in de armen van Redding
omhuld met de armen van liefde
ik zit op schoot
op schoot bij de meest bijzondere persoon
__________________________________




Uitverkoren
Als Kind van God
De Allerhoogste God

Bestemd
Als woning van God
De Allerhoogste God

Gereinigd
Als afgevaardigde van God
De Allerhoogste God
_______

Uitgekozen
Om Zijn aanwezigheid
Aan anderen te tonen
De liefde
In Uw aanwezigheid
Om ons te brengen
Bij U
Anderen meenemen
In Uw aanwezigheid
Zodat zij
U gaan ervaren
 Samen tot U te komen
U groot te maken
En te treden op heilige grond
Waar U bent
Zodat we gaan genieten
Van wie U bent
Waar U ons vult
Om een diepere relatie met U
Te voltooien


1 opmerking:

  1. ik zoek een gedicht om voor te dragen voor de klas, welke is het beste?

    BeantwoordenVerwijderen